Velkommen!

Alle bilder er copyrighted og kan ikke bli brukt av andre uten min tillatelse. Alle rettigheter reservert @Rune Olsen/RolFoto

onsdag 15. juni 2011

Ubuden gjest i kåken til linerleparet

 Har som sagt vært en uke på Jomfruland i Kragerøskjærgården og begynner å nærme meg slutten på bildegjennomgangen derfra. Begynner med en meget frustrert og bekymret far.
  Det var en stille, overskyet ettermiddag ved Hasselgården på Jomfruland. Jeg duvet ved langbordet med kamera trygt plassert innenfor rekkevidde. Med naturfoto som hobby blir man nesten litt paranoid uten kamera i nærheten ute i det fri!
 Med ett blei det et lurveleven borte ved låven, linerler og låvesvaler var tydelig opphisset!  Her var det noe på ferde...kamera landa raskt i hånda mi og med rask gange var jeg i begivenhetenes sentrum.
Linerlepappa tok spesielt ansvar og skreik og bar seg, nesten stillende i lufta. Det varte ikke lenge før godknatringa fra 7D'n fylte tomrommet mellom linerle og låvesvalevarslinga!

Seansen varte en stund og den ukjente synderen lusket fortsatt der inne på låven. Linerlepappa begynte snart å varsle nesten helt inntil låveveggen på det høyeste punktet hvor jeg visste de hadde reir med unger.

Og ganske snart viste synderen og jegeren seg fram tittende ut av en sprekk i låveveggen. Den så nesten litt skuffa ut der den myste ned på fotografen uten bytte!
 Linerlene er svart, hvit og grå og med en helt gråhvit bakgrunn i dette tilfellet syntes jeg bildene gjorde seg best i svarthvitt. Den slukørete jegeren fikk sitt bilde i farger for å ha farget den dagen med litt action uten at liv gikk tapt :-)

5 kommentarer:

  1. Det må jeg si at her har du fanget inn linerla helt utrolig flott. Vingene utspilt, stilig. Og en utrolig flott historie med bilden og teksten. Bra jobbet!

    SvarSlett
  2. Hei!
    For noen bilder av linerla!
    De 3 første er helt topp!

    Svart hvit paste ypperlig!

    Ha en flott uke!

    Mvh Leiv Arne

    SvarSlett
  3. Linerlebildene er flotte spesielt nummer 1 men jeg liker kattebildet best. Gleder meg til å se resten av Jomfrulandsbildene (Pirol?)
    morten

    SvarSlett
  4. Takk alle sammen :-)
    Dessverre fikk jeg bare hørt pirolen en gang Morten....
    Men en flott tur var det uansett.

    Rune

    SvarSlett
  5. Mycket fina bilder på ärlan. Inte lätt att fånge denna i flykte så här !!

    SvarSlett