Velkommen!

Alle bilder er copyrighted og kan ikke bli brukt av andre uten min tillatelse. Alle rettigheter reservert @Rune Olsen/RolFoto

fredag 8. april 2011

Helt i tåka!

Når tåka ligger tjukk utafor pleier jeg sjelden å fiske fram fotoapparatet og stikke til skogs...men denne morgenen gjorde jeg det! Edelløvskogen kan jo få et dystrere og mer mystisk uttrykk i tåke, og særlig nå før bladsprett, så det ble target for turen.
I tåke er det også mindre folk ute og lydene rundt blir man mer observant på. Virker som sansene blir mer årvåkne i tåka. Jeg fant flere små edelløvskoglunder jeg brukte endel tid på. Utrolig hvor fint det kan være i disse små oasene, og hvor mye mer spennende fotomessig de blir i tåka.
Jeg som er en gammal metaldigger liker jo det litt mystiske og dystre aspektet, og her inne denne tåkelagte trelomma fant jeg nettopp det :-)
Etter en flott opplevelse inne i "mystikkens" oase, var det tid for øppna landskap og lyden av bølger som slår mot hardt fjell. Tok ikke lang tid før jeg oppdaget at enkelte av svabergene hadde "øyne", så min lille "mystikkseanse" ble forlenget med en rekke bilder av "fenomenet"!
Jeg var godt fornøyd med turen og burde vært på vei hjem, men på vei til bilen oppdaget jeg en liten innsjø produsert av lavvannet som jeg måtte knipse litt.
Tida gikk, jeg var storfornøyd, gikk til bilen, kikka  på klokka på dashbordet og skjønte at kjerringa trolig ikke var like fornøyd........
Men det er en annen historie :-)

5 kommentarer:

  1. Flotte stemninger du har fanget her Rune.
    Ja tida flyr når man har det artig. Ta gjerne turen bortom på en kaffe i helga
    mvh
    Håvard

    SvarSlett
  2. Hei Rune.

    Tåke og dis er virkelig spennende å jobbe med. Faktisk et av favorittmotivene mine, da en kan få frem utrolige stemninger.

    Likte godt bilde nummer 4 og 6 her!
    Knut Børge

    SvarSlett
  3. Takk for kommentarer Håvard og Knut Børge :-)
    Håvard: Svart kaffe er alltid snadder...tenkte meg en tur ut tidlig imorra...være med...tar med kaffe!!

    Rune

    SvarSlett
  4. Det var som å gå inn i eventyrskogen gjennom bildene dine. Skjønner godt det du sier at en glemmer tid og sted. Flotte bilder. Bra jobbet!

    SvarSlett
  5. Heisann!

    Herlige stemninger fra kystskogen. Synes jeg kjenner den igjen før Saltstein og Mølen? En fin fortelling hvor vi først går gjennom skogen og så kommer ut på svaberget. Tåka er faktisk spennende som fotomotiv. Fortsatt god helg!

    Hilsen Svein E. Børresen

    SvarSlett