Velkommen!

Alle bilder er copyrighted og kan ikke bli brukt av andre uten min tillatelse. Alle rettigheter reservert @Rune Olsen/RolFoto

søndag 9. februar 2014

Vintertåke i bøkeskogen Del 1

 Idag fikk vi litt skikkelig tåke uten øsende regn og da var jeg ikke sein om å komme meg ut i bøkeskogen ved Foksrød. Bøkebladene er hardføre og klamrer seg til greinene så lenge det er mulig, og etter alle stormene vi har hatt i vinter er det nesten et under at det stedvis er såpass mye oransje krigere igjen på bøketrærne. Dette var også fokus for turen, og dette innlegget, som gikk i halvmeter råtten snø der inne i den magiske, tåkelagte bøkeskogen. Må innrømme at det er en stor glede for meg som "forhenværende" Oslogutt og ha tilgang til disse bøkeskogene, nærmest utafor stuedøra her i Sandefjord. God trening får du attpå i disse dager når du synker godt ned til knærne i den råtne snøen :-)












19 kommentarer:

  1. These are so nice Rune, I love them all but especially #2, #3 & #6. Stunning pictures!
    Have a nice week,
    Louise

    SvarSlett
  2. Flott bildeserie, kjenner stemningen! Er som du sier veldig flott med bøkeskog, og de har vi mange av her i Vestfold :)

    SvarSlett
  3. Jeg likte denne serien veldig godt. Spesiellt de tre første og det siste.

    SvarSlett
  4. fine bilder rune, liker alle sammen

    SvarSlett
  5. Väldigt vackra bilder och effektfullt med dimman och de oranga bladen.
    Stiligt !

    SvarSlett
  6. Tar av meg hatten for denne serien Rune, nok en gang lager du gull av gråstein. Tåka gir en magisk dybde bak de gulorange bladene, og kompen er fin.

    SvarSlett
  7. Hej Rune,
    Vilken helt fantastisk serie, helt magiskt.
    Ha en fin fortsättning på veckan
    /Ingemar

    SvarSlett
  8. magic serie Rune, utrolig flotte bilder !

    SvarSlett
  9. Vilken serie du presenterar!
    Så vackert och mystiskt.
    Enastående!
    Majsan//

    SvarSlett
  10. Meget bra. Likte godt de 3 første

    SvarSlett
  11. Wow! Dette var den mest magiske serien jeg har sett av skogen.
    Den kontrasten mellom svart/hvit og det lille gule innslaget.
    Fantastisk fotografert!
    Fra Hilda

    SvarSlett
  12. Magiske bilder! Jeg er mektig imponert og jeg har kost meg med eldre innlegg samt hjemmesiden din :-) Jeg har lagt meg til som følger slik at jeg ikke skal gå glipp av framtidige innlegg :-))

    SvarSlett
  13. Belle, sembra quasi di sentirne il freddo!

    SvarSlett
  14. The pictures do not always need the sun to shine, sumukin makes the images a wonderful atmosphere. :)
    Gentle beautiful atmospheric images. Creates a sense of melancholy.
    Regards Liplatus

    SvarSlett
  15. Lekkert, lekkert Rune! En fantastisk stemning du får frem i disse bildene. Har blitt altfor lenge siden jeg har vært aktiv i bloggverden og fotografering for den saks skyld. Satser på at det blir litt fart på begge deler i tiden framover.

    Knut Børge

    SvarSlett
  16. flott serie, spesiell stemning med utviska detaljer i skodda, fine kontraster

    SvarSlett