Velkommen!

Alle bilder er copyrighted og kan ikke bli brukt av andre uten min tillatelse. Alle rettigheter reservert @Rune Olsen/RolFoto

onsdag 1. mai 2013

Fossekall Hagneselva

 Kun to korte turer til Hagneselva har det blitt iår for å besøke fossekallens habitat. Iår ble turene gjort i begynnelsen av april og ikke vinterstid som ifjor. Vinterstid holder det seg som regel et snaut dusin fossekaller på den strekninga jeg normalt besøker. Nå på våren er det bare et par eller to som holder stand. Hannene synger sine pludrende strofer utover den vårflomstore Hagneselva og enkelte strimer av lys når helt ned til elveleiet på denne tida av året. Ganske behagelig her nå kontra vinterbesøkene mine i fjor hvor gradestokken tørna tjue blå! Men samtidig er snøen i den bratte elvedalen råtten og tung å bevege seg i nå, og isen helt inntil elbvebredden er på vikende front og det er lett å plumpe uti, tro meg!!

Ble ikke de helt store actionbildene  jeg hadde håpet på, men er fornøyd allikevel! Alltid trivelig å besøke fossekallen på hjemmebane :-)
 
Fossekall sløver i kveldslys...
.....men er snart klar for nye oppdrag under vann.....
.....noe under her tro....fokus....
...best å sjekke...
...behold fokus.....hiv deg uti det..
Pause på kammen....
.....før man beveger seg mor striere vannmasser...
...og avslutter med litt fjærpuss i  kveldslyset!


13 kommentarer:

  1. Cute bird, it seems it is surfing on photo #7! :)

    SvarSlett
  2. Hei Rune, det her var en bra serie med kallen, bilde nr 2 og 6 blir mine favoritter. Fin lav vinkel på linsa ser det ut til, ble vel tørking av klær etterpå tenker jeg :-)

    SvarSlett
  3. Fina bilder på den lille vinterbadaren Rune !

    SvarSlett
  4. Riktigt fina närbilder på strömstaren!

    SvarSlett
  5. utrolig flott serie !!!!
    hilsen dirk

    SvarSlett
  6. Svært flott serie :)
    mvh
    Håvard

    SvarSlett
  7. Me encantan todas tus fotografías , realmente te admiro!
    Un abrazo.

    SvarSlett
  8. Fin seria av kallen, teknisk gode bilde.

    Ottar

    SvarSlett
  9. All grunn til å være fornøyd med disse. Flott serie!

    SvarSlett
  10. such lovely and close glimpses of this wonderful bird. thank you for taking the adventure and capturing amazing photographs to share with us.

    SvarSlett